Träningspasstankar

Utsikten på ett trainerpass är väl inte jättehäftig

Idag började ett nytt träningsblock. För mig innebär det några veckor med stegvis ökande styrkeintervaller och styrkeövningar. Förra veckan var vilovecka. Förra årets vinterträning var ganska mycket styrd av infall, i år har jag planerat hårdare, strukturerat mer och förhoppningen är att bli bättre på samma mängd träning. Jag vill helt enkelt ha mer koll på kvalitén. Nåja…

Idag blev det styrkeintervaller på trainern. Jag börjar märka resultat nu, jag fick lägga på belastning. Fast det var lättare sagt än gjort. Motståndet på trainern är redan i botten, cykeln har redan tyngsta växeln i… Så vad gör man? Lite DIY… Ett par gummiband om handtaget till bakbromsen å så e saken Biff. 6-5-4-3-2-1 minuter på absolut max belastning med 90 sekunders vila mellan. Det känns i vader och lår!!!

Med ny trainer slipper jag sånt… 😉

Ola

Multinjutare med försmak för träning, friluftsliv, mat och bilder.

5 Responses

  1. Anette skriver:

    Har inte du typ 4 extra kassetter och i alla fall ett vevparti med lite tyngre utväxling?

    😉

  2. Anonymous skriver:

    Med tanke på ditt motto så tycker jag du verkar slå två flugor i en smäll!

    😀

  3. Ola skriver:

    Nä Anette, det har jag inte. Jag kör med gummibanden istället. För första gången i världshistorien har jag valt en billigare lösning istället fören dyrare :-)

  4. Lina skriver:

    Gummibanden var en smart grej :-)

    Kul med cykelbloggar :-)

  5. Anonymous skriver:

    du e för jeklig! Jag kör med motstånd 5 av 10 på trainern och växel 15-18 och utan gummiband. Du är stark och jag är svag. Så måste det vara. /Petter

Lämna en kommentar...